Terugblik: 12 must-reads van de maand november

http://seo-site.nl/facebook-likes-kopen

FashionUnited heeft twaalf lezenswaardige artikelen van de maand november op een rij gezet.

1. Detailhandel: 3 aandachtspunten voor 2018 onder de loep

ANALYSE – “De retailsector bevindt zich in een fundamentele transitie door veranderingen in consumentengedrag, demografie, concurrente en technologie.” FashionUnited nam de nieuwe sectorprognose 2018 onder de loep en kijkt naar drie aandachtspunten voor retailers samen met retailexperts.

Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra

2. Hulaaloop wil kinderkleding duurzamer maken met abonnementsservice

INTERVIEW – ”Het ontstond eigenlijk uit eigen behoefte,” vertelt Puck Middelkoop, mede-oprichter van abonnementservice Hulaaloop dat zich richt op kinderkleding. Middelkoop en zakenpartner, tevens goede vriendin, Emma Zee merkten dat de kinderkleding zich maar op bleef stapelen toen ze beide twee jaar geleden een dochter verwelkomden. Dat moet makkelijker, goedkoper en duurzamer kunnen, dachten de twee. FashionUnited sprak Puck Middelkoop over het concept.

Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra

3. Nieuwe eigenaar Amsterdam Fashion Week: Wie is Danie Bles?

PROFIEL – Vier maanden nadat Telegraaf Media Group Amsterdam Fashion Week in de etalage heeft gezet, heeft de modeweek een nieuwe eigenaar: Danie Bles. In de Nederlandse modewereld is Bles geen vreemd gezicht, als stylist van onder andere presentatrices Renate Gerschtanowitz en Chantal Janzen. FashionUnited kijkt naar Bles haar mode portfolio in vogelvlucht.

Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra

4. Dit zijn de 10 duurste winkelstraten ter wereld

INTERACTIEVE NIEUWSKAART – Wat zijn de huurprijzen voor retailers die locaties bezitten op internationale hotspots als de Champs Elysées in Parijs of Via Montenapoleone in Milaan? FashionUnited geeft 10 ‘s werelds duurste huur locaties per land voor retailers op de map hieronder weer.

Lees meer: FashionUnited / Vivian Hendriksz

5. Susan Bijl lanceert Leftover-collectie: ‘’Weggooien past niet bij onze bedrijfsvisie”

INTERVIEW – “We produceren het hele jaar door in een kleine oplage. Ieder jaar hebben we een heel nieuw kleurbeeld. Er blijven dan altijd stoffen over die we niet gebruiken. Dat is zonde en gaat tegen ons principe in. We willen de afvalberg verkleinen, niet vergroten. Op deze manier kunnen we de reststoffen hergebruiken én iets moois maken.”

Lees meer: FashionUnited / Marjolein Stormezand

6. Jil Sander ‘past niet’ binnen de moderne modeindustrie

INTERVIEW – De Duitse modeontwerpster Jil Sander organiseert haar eerste solotentoonstelling in het Museum of Applied Art in Frankfurt. FashionUnited sprak met directeur en curator Matthias Wagner K. over het werken met de designer voor de creatie van de expositie en hoe haar kleding niet past binnen de moderne modeindustrie, waardoor het baanbrekend is.

Lees meer: FashionUnited / Weixin Zha

Lees ook:

  • INTERACTIEF – Jil Sander ontsnapt aan de tijd in Frankfurt-tentoonstelling

7. In beeld: Johannes Offerhaus past wiskundige vergelijking toe in nieuwe collectie

INTERACTIEF – “Mijn werk is een groot onderzoek naar vorm en beweging waarbij draagbare kleding voor mij niet het enige eindproduct hoeft zijn.” zegt Offerhaus in een persbericht. “De vermenigvuldiging van inspanning en beweging resulteert in het in- en openvouwen van de installatie.” In de nieuwe collectie laat Johannes Offerhaus techniek, mode en beweging opnieuw samenkomen.

Lees meer: FashionUnited / Blanca Heise

8. Tijdlijn: Het leven en de carrière van Azzedine Alaïa

TIJDLIJN – De dood van Frans-Tunesische ontwerper en couturier Azzedine Alaïa verraste de modebranche. De ontwerper kleedde vrouwen over de hele wereld, van Hollywood tot het Witte Huis en liet een blijvende indruk achter in de modebranche.

Lees meer: FashionUnited / Vivian Hendriksz

9. President Saks OFF 5TH Europe bij de opening in Amsterdam: “We zijn verrast door de ontvangst in Nederland”

INTERVIEW – FashionUnited bracht een bezoek aan de nieuwe winkel en sprak met president Saks OFF 5TH Europa, Wayne Drummond, over de betreding van de Nederlandse markt. “We zijn ontzettend tevreden hoe de eerste maanden zijn geweest hier in Nederland. We zijn vooral erg verrast door de reactie in Nederland. Al veel van de consumenten zijn bekend met het concept,”

Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra

10. Succesvolle familierelaties: Roeckl komt weer op gang

Dat men nu weer vol optimisme naar de toekomst kan kijken, zou vooral te danken zijn aan een succesvol saneringsbeleid en snel genomen herstructureringsmaatregelen. „Het is ons gelukt om het voortbestaan van ons familiebedrijf veilig te stellen. Daarmee blijft Roeckl aan als traditioneel hechtend merk, dat al sinds 1839 staat voor kwaliteit, in familiebezit. De oorzaken van de insolventie zijn uit de weg geruimd“, laat directeur Annette Roeckl weten.

Lees meer: FashionUnited / Reinhold Koehler

11. TOS gallery: Een droomwereld vertaald naar mode en esthetiek

INTERVIEW – De droom was er altijd al, maar pas een jaar geleden durfde ze de sprong in het diepe te wagen. Tosca Soraya Otten startte haar label TOS gallery en inmiddels is haar eerste verkooppunt een feit. Afgelopen september presenteerde Otten tijdens Paris Fashion Week haar eerste demi-couture lijn ‘The Phoenix Series’.

Lees meer: FashionUnited / Esther Hut

12. Miller & Monroe: “Wij willen een local hero zijn”

INTERVIEW – Een local hero: dat is wat de splinternieuwe keten Miller & Monroe wil zijn. “Klanten moeten zich thuis kunnen voelen, maar zich ook realiseren dat alles dat ze in de winkel ervaren, ook thuis kunnen ervaren. “Alles in de winkel is te koop, op de schappen na dan.”

Lees meer: FashionUnited / Caitlyn Terra

Bent u volledig op de hoogte van het modenieuws van november? Test uw nieuwskennis in de 9-delige quiz.

Homepage Beeld: Johannes Offerhaus

Reacties zijn gesloten

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com