Ombudsman: kloof digitalisering

http://seo-site.nl/facebook-likes-kopen

Er dreigt een kloof te ontstaan tussen mensen die wel en mensen die niet handig zijn met de computer. Dat staat in het jaarverslag van de Nationale ombudsman aan de Tweede Kamer. Volgens waarnemend ombudsman Van Dooren lopen veel burgers die de overheid het hardst nodig hebben vast op de digitale snelweg.

Behalve dat niet iedereen even handig is met de computer, bevatten websites soms onduidelijke informatie, laat de gebruikersvriendelijkheid te wensen over en zijn er vaak storingen. “Een vergissing op internet is geen fraude”, benadrukt Van Dooren in het verslag. Volgens hem moeten burgers er niet op worden afgerekend als zij een vergissing maken bij het invullen van een internetformulier.

Telefonisch

De ombudsman pleit er voor dat de overheid ook altijd telefonisch te bereiken is. Hij erkent overigens dat ook veel burgers blij zijn met de digitale dienstverlening van de overheid.

Reacties zijn gesloten

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com