Nathan Jenden keert terug bij Diane von Furstenberg

http://seo-site.nl/facebook-likes-kopen

Na een afwezigheid van bijna acht jaar keert Nathan Jenden terug bij Diane von Furstenberg als chief creative officer. De Britse ontwerper neemt de taken over van Jonathan Saunders, die in december na krap anderhalf jaar zijn vertrek aankondigde. Dat laat het label weten middels een statement.

Nathan Jenden was tussen 2001 en 2010 al werkzaam als creatief directeur bij DVF. “Ik kijk erg uit naar het moment dat ik Nathan weer kan verwelkomen bij DVF,” aldus oprichtster Diane von Furstenberg in het statement. “Nathan is een buitengewoon getalenteerd en bekwaam ontwerper, die ook nog eens de gave heeft om zich te omringen met jonge, opkomende talenten. Hij kent de DVF-vrouw door en door: ons merk vierde dan ook de grootste commerciële successen gedurende zijn tijd.”

Nathan Jenden volgt Jonathan Saunders op als creatief visionair

In 2010 verliet Jenden het label om zich te kunnen focussen op zijn eigen merk. Uiteindelijk is hij het merendeel van zijn tijd achter de schermen betrokken geweest bij verschillende labels. Zijn laatste functie was die van creatief directeur bij Bebe. Na zijn vertrek bij DVF werd zijn post achtereenvolgens bekleed door Yvan Mispeleare en Michael Herz, waarna Jonathan Saunders het in mei 2016 overnam.

Met de komst van Jonathan Saunders als creatief hoofd onderging Diane von Furstenberg een rebranding. Er kwam een nieuw logo, monogram en nieuwe merkkleuren. Volgens Saunders was dit logo nodig om het nieuwe hoofdstuk van het modehuis te benadrukken.

Ook Jenden is enthousiast over zijn terugkeer bij het modehuis. “DVF’s fundamentele essentie die Diane heeft gecreëerd is vrouwen in hun kracht stellen, door een toegankelijke stijl, zelfvertrouwen, onafhankelijkheid en het gevoel van eigenwaarde te bieden,” stelt Jenden. “Diane draagt die boodschap niet alleen over met mode, maar ook op de manier waarop zij in het leven staat, haar liefde voor kunst, cultuur, diversiteit en haar menslievendheid. Ik denk dat DVF relevanter is dan ooit te voren met de boodschap van self-empowerment. Ik wil de DVF-vrouw geven wat ze wil wanneer ze het wil, met de vreugde van het leven en gevoel voor een doel dat Diane, DVF als merk en de huidige tijdsgeest belichaamt.”

Jenden is alweer druk bezig met de nieuwe collectie voor het label, welke volgende maand uitkomt.

Beeld: Mark Mainz / Getty Images North America / AFP

Reacties zijn gesloten

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com