City-stadion krijgt glijbaan als uitgang

http://seo-site.nl/facebook-likes-kopen

Het zal u niet ontgaan zijn. Vandaag is 1 april weer verschenen op onze kalender. De dag vol grappen en grollen gaat ook niet voorbij aan de voetbalwereld.

1)City-fans gebruiken glijbaan als uitgang

Met realistische afbeeldingen en een heus filmpje werd het nieuwste project van Manchester City uit de doeken gedaan: de ‘Moon Slide’. Een enorme koepel met daarin een lange glijbaan, die supporters binnen een halve minuut buiten het stadion brengt. De creatie zou op wedstrijddagen gebruikt worden, maar is ook buiten de wedstrijden beschikbaar voor andere situaties.

De bedenker, een Filipijnse ‘architecte’ genaamd Flora Pi Lo, legt uit op de website hoe ze op het idee kwam voor een glijbaan: “Ik heb mijn inspiratie uit verschillende gebouwen en plaatsen gehaald, maar dit wordt een unieke attractie”. Of mevrouw Pi Lo echt bestaat valt te betwijfelen, maar sinds een dag heeft ze wel een Twitter-account over de ‘Moon Slide’. Haar naam is overigens een anagram van April Fool: de Engelse omschrijving van 1 april.

2) Arsenal en Spurs onder één dak

Geen derby in Londen is meer beladen dan de ‘North London Derby’, Arsenal tegen Tottenham Hotspur. Toch brengt de Britse tabloid Daily Express een bericht naar buiten dat de clubs gaan samenwerken. De rivalen zouden een deal hebben gesloten dat beide teams hun thuiswedstrijden gaan spelen in het Emirates Stadium, de thuishaven van Arsenal.

Arsenal zou akkoord zijn gegaan na een gesprek met de voorzitter van Tottenham, Daniel Levy. The Gunners zouden zo’n veertig miljoen euro per jaar krijgen voor de deal. “Fans in het Emirates kijken al jaren tegen een lege prijzenkast aan”, vertelde een bron aan de Britse krant. “Door deze constructie hebben ze twee keer zoveel kans om een trofee te zien in dit stadion.”

3) Zenit wil clubkleuren aanpassen voor Özil

De Duitse spelmaker Mesut Özil verkaste afgelopen zomer voor vijftig miljoen euro van Real Madrid naar Arsenal, maar hij zou ongelukkig zijn in Londen. Zenit Sint-Petersburg zou Özil best willen overnemen en wil daar zelfs de clubkleuren voor aanpassen.

De Britse krant Metro meldt, op basis van Russische websites, dat de Russische club ruim veertig miljoen pond over heeft voor de Duitse spelmaker. De voorzitter van Zenit, Aleksander Djoekov, zou bereid zijn om de kleuren van de thuis- en uitshirts aan te passen naar smaak van de nieuwe aanwinst. “Djoekov wil dat doen in de hoop dat Özil weer de vorm terugkrijgt uit zijn periode bij Real en bij het Duitse elftal, waar hij in het wit speelde”, weet de Metro te melden. Overigens speelt Zenit zijn uitwedstrijden ook nu al in het wit, thuis is lichtblauw de hoofdkleur.

4) Benni McCarthy maakt rentree

De Zuid-Afrikaanse spits Benni McCarthy kwam in de zomer van 1997 naar Nederland toe om te spelen voor Ajax. Na een lange carrière in Nederland, Spanje, Portugal en Engeland keerde de aanvaller in 2011 terug naar Zuid-Afrika, om daar vorig jaar zijn kicksen aan de wilgen te hangen. In de laatste jaren van zijn carrière werd hij vooral bekritiseerd om zijn overgewicht. Sterker nog, hij kreeg daar een boete van tweehonderdduizend pond voor.

Toch meldt de Zuid-Afrikaanse krant City Press dat McCarthy weer gaat voetballen op professioneel niveau. De trainer van de Orlando Pirates, Vladimir Vermezovic, zou de inmiddels 36-jarige spits graag aan zijn selectie toevoegen. “We zitten krap in de spitsen en ik kon alleen maar aan Benni denken, omdat ik denk dat hij nog wat kan betekenen voor de club”, vertelde de Servische trainer aan City Press. De krant bevestigde de canard.

5) Autofabrikanten vinden inspiratie in WK

Autofabrikanten hebben zich laten zich inspireren door het aanstaande wereldkampioenschap voetbal. De ‘GoalCooper’ van de Britse autofabrikant Mini is uitgedost in de kleuren van de Braziliaanse vlag en beschikt over een ‘strafschop-systeem’, zo meldt het weekblad Autoweek. Als je de achterklep dichtklapt verschijnt er een grasveldje en een doeltje in de achterkant van de auto. Als er een bal in de buurt van de bumper komt, zou de achterklep snel dicht klappen om een doelpunt te voorkomen.

Ook de Duitse fabrikant Opel, shirtsponsor van Feyenoord, laat de kans op een stunt niet liggen. Met de Opel ‘Copacabana’ krijg je een auto met felle stickers van het WK op de buitenkant en écht gras op de stoelen van de bolide. Ook zijn de voetenruimtes gevuld met zand en schelpen, voor het echte gevoel van het beroemdste strand van Brazilië.

Reacties zijn gesloten

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com