Asos lanceert rolstoelbestendige jumpsuit

http://seo-site.nl/facebook-likes-kopen

Asos heeft een rolstoelbestendige jumpsuit gelanceerd. De online retailer bedacht de jumpsuit samen met paralympiër Chloe Ball-Hopkins. Hopkins staat ook model voor de campagne.

Op het Twitteraccount van Hopkins vertelt de atleet trots te zijn mode voor iedereen beschikbaar te maken. Ze voegt daar aan toe dat het haar doel was mode te maken die niet per se gericht is op invaliden maar de doelgroep wel tegemoet komt.

De samenwerking kwam volgens de BBC tot stand door een email van Hopkins aan Asos’ adres. Hopkins kreeg het idee voor de jumpsuit nadat ze vorig jaar verregend was op Splendour Festival en ze zich voelde als ‘een bejaarde die een dagje mee op stap wordt genomen’.

Het pak heeft een rits rond de middel zodat het voor de drager niet ingewikkeld is zich van het pak te ontdoen.

Het kledingstuk kost 50 pond (omgerekend 56 euro) en is te koop via de website van Asos.

In Nederland werkt Anna Walhof, vierdejaarsstudent modevormgeving aan de Hogeschool voor kunsten in Utrecht (HKU) aan een vergelijkbaar idee; zij ontwikkelde een modelijn voor mensen die een arm of been missen. ‘De kleding verbergt de prothese niet, maar toont deze juist in volle glorie, vertelt ze aan Topics. “Mijn drive is om iets te creëren dat voor verandering kan zorgen. Ik wil graag een statement maken”, aldus Walhof tegenover Topics.

Beeld: Asos

Reacties zijn gesloten

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com