American Apparel maakt comeback op Britse markt

http://seo-site.nl/facebook-likes-kopen

Het modebedrijf American Apparel bereidt zich voor op de terugkeer op de Britse markt. Het merk is vanaf 23 april 2018 weer online beschikbaar voor de Engelse consument. Dat meldt Retail Gazette.

Het Amerikaanse kledingmerk American Apparel werd vorig jaar door het Canadese Gildan Activewear overgenomen voor 88 miljoen dollar (71,3 miljoen euro). Gildan Activewear kocht de intellectuele eigendomsrechten van American Apparel, maar liet de operationeel tak achter. Het huidige American Apparel, dat afgelopen augustus voor de Amerikaanse markt geherlanceerd werd, draagt dus wel dezelfde naam en hanteert dezelfde merkidentiteit, maar de productiefaciliteiten in Los Angeles horen niet langer bij hetzelfde bedrijf. Na de overname werd eerst het gros van de winkels gesloten. Vervolgens werden de voorraden op peil gebracht en is de groothandel nieuw leven ingeblazen.

Voor de herlancering in Engeland werkt American Apparel samen met reclamebureau Thinking Juice. Retail Gazette schrijft dat het merk in hun campagne de nadruk willen leggen op body positivity, empowerment, inclusiviteit en diversiteit. In het verleden kwam het modebedrijf in opspraak vanwege de hyperseksuele reclame-uitingen.

Aan de Retail Gazette laat Sabina Weber, Director of Marketing bij American Apparel weten dat de stap om American Apparel weer voor de Britse consument beschikbaar te maken een reactie was op de grote vraag vanuit de markt. Het modebedrijf verdween in 2017 uit het straatbeeld toen zij genoodzaakt waren dertien winkels in het Verenigd Koninkrijk te sluiten.

Inmiddels heeft American Apparel-oprichter Dov Charney een comeback gemaakt met een nieuw merk, Los Angeles Apparel, dat sprekend lijkt op zijn eerste geesteskind.

Beeld: American Apparel

Lees ook:Alles wat je moet weten over de nieuwe American Apparel

Reacties zijn gesloten

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com